torsdag 2 september 2010

Det kommer bli en lång kall vinter

Det var nog ingen bra idé att gå och titta på inspelningarna av ”Vem kan slå Filip & Fredrik” dagen innan terminsstart. Var jag otaggad och ångestfylld inför skolstarten innan så är det inget mot vad jag är nu. Det var jobbigt att se alla unga och glada praktikanter som sprang omkring i studion. De verkade ha alla sina drömmar kvar medan mina har dött. Jag kände verkligen för att skjuta mig själv redan på tunnelbanan hem. Men det är väl bara att skriva ut sina omvårdnadsplaner, mål och åtgärder och gå på seminariet i sjuksköterskans journalföring. Fast jag kunde i ärlighetens namn inte bry mig mindre. Jag är och kommer alltid vara journalist i själ och hjärta. Har läst journalistprogrammet på Mittuniversitet och har även en massa andra högskolepoäng inom medierelaterade områden. Vet inte riktigt när min glöd dog och jag blev hon som ägnar all sin tid åt nått hon inte vill bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar