onsdag 9 februari 2011

Sociala nätverk

Såg "The Social Network" här om kvällen. Den var väl så där. Har velat se den länge och hade ganska höga förväntningar. Men filmen var ganska menlös. Även om skådisarna gjorde ett bra jobb så lyckades inte karaktärerna beröra mig. Ingen var så sympatisk så jag verkligen kände för dem och jag blev inte heller så upprörd att jag hade lust att avsluta mitt Facebook konto med en gång efter filmen. De var helt enkelt som folk är mest; varken djävul eller gud utan bara lite lost. Filmen bygger ju på en sann historia så man får se den som en bit nutidshistoria. Fast det hade varit kul om den hade väckt mer känslor och fler funderingar än en bitterhet över att inte ha fått gå på ett Ivy League University. Hade också velat umgås med en massa kompetenta och framförallt drivna människor hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar