lördag 5 mars 2011

Rock on!

Läste just ut "Jag är Ozzy". Jag blev helt fascinerad av familjen Osbourne efter deras reality sitcom på MTV. Ungefär samtidigt gick serien The Anna Nicole Show och både då och när jag läste boken om Ozzy kunde jag inte låta bli att jämföra manliga och kvinnliga missbrukare. Anna Nicole, må frid vila över hennes minne, var tragisk medan Ozzy var en cool rocker. Anna Nicole blev utnyttjad och lurade medan Ozzy hade en stark kvinna, Sharon, som tog hand om honom. Tror det oftast är så att men ser ner på kvinnliga missbrukare på ett annat sätt än man gör med manliga. Sen har oftast de manliga missbrukarna en medberoende kvinna som tar hand om dem. Men jag tror inte en man som inte själv missbrukar skulle stanna speciellt länge hos en missbrukande kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar