torsdag 20 september 2012

Plugghäst!

Nu börjar det bli dags att söka in till vårens utbildningar. Jag tycker att allastudier.se är en bra webbsida att besöka innan man gör sina val. Där kan man enkelt hitta allt ifrån högskoleutbildningar till komvuxkurser. De har en jättesmidig filtreringsfunktion som gör att man snabbt kan hitta det man är intresserad av. De har också ett bra forum där man kan diskutera allt som rör studier och även en massa artiklar som behandlar ämnen som intresserar studenter. Det går också att kolla lönestatistik och framtidsutsikterna för de yrke man tänkt sig. Så surfa in och botanisera. Ni hittar säkert något spännande att förkovra er i när vi åter kan skönja en vår. Själv vet jag att jag kommer att fortsätta läsa friståendekurser i statsvetenskap. Sen hoppas jag komma in på distanskurser i strategiskkommunikation och kriskommunikation. Min målsättning är att en dag jobba med kommunikationsfrågor på utrikesdepartementet. Och glöm inte att kunskap är makt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar